22 Kasım 2010 Pazartesi

FikriMühim Olmak

Dün çok sevdiğim iki arkadaşımla değişik konularda muhabbet ederken kulaktan kulağa pazarlamanın önemine gönderme yapmıştım ki gezinirken bir blogda turuncu bir rozette "Ben FikriMühimim" yazdığını gördüm. Hemen tıkladım ve beni FikriMühim ana sayfasına götürdü. Nedir bu FikriMühim diyecek olursanız tam olarak kendi tanımlarıyla
"Türkiye’nin ilk ve tek Ağızdan Ağıza Pazarlama / WOMM (Word of Mouth Marketing) ajansı olan FikriMühim; Markaları yönlendirme gücünü bizzat tüketiciye veren bir pazarlama devrimidir."



Ben bu Ağızdan Ağıza veya yıllardır kendi kullandığım şekliyle Kulaktan Kulağa pazarlama konseptine çok inanıyorum. Şimdi şöyle bir düşünün, bazı mekanlar vardır, hep doludur, yer bulamazsınız, günlerce önceden rezervasyon yaptırmanız gerekir. Ama kendi kendinize düşünürsünüz, en küçük bir gazete, dergi, internet ilanları yok. "E nasıl oluyor bu?" derseniz, giden insanların kulaktan kulağa "filanca restorana gittim, muhteşem balık yapıyorlarmış, vallahi dibim düştü" tarzında muhabbetleri şeklinde oluyor efendim:) Zaten ilk blogum olan Sizin İçin Seçtiklerim'de de tam olarak bunu yapmaya çalışıyordum; beğendiğim şeyleri ufak ufak fısıldamak...

Ben bu yolla İzmir'de "Ciğerimi Ye", Ankara'da "Lox Cafe", İstanbul'da "Karaköy Namlı"ya çok adam kazandırmışımdır mesela. Mekanlar, ürünler kulaktan kulağa adeta ışık hızında yayılıyor.

Hatırlayın Murat Kekili vardı adam bir şarkı yaptı internete verdi, sonra fısıltı gazetesi dolaşmaya başladı "Bu şarkıyı yapmış, intihar etmiş" diye...Veya Hayalet Sevgilim vardı, aynı tarz...Bu da bu işin profesyonelce ve ticari kaygı taşıyarak biraz da samimiyetsizce yapılanı...İkisi de sonradan ortaya çıkıp "Yok ben ölmedim" dediler çünkü kampanya tutmuştu...

Neyse konuyu dağıtmadan ilerleyelim, bu "FikriMühim kimdir?" diyecek olursanız, bu kopyala yapıştır olayı çok kendi tarzım olmasa da yine kendi ağızlarından aktarmak istiyorum:

FikriMühim,
  • Arkadaşları ve yakınlarından oluşan geniş bir sosyal çevresi olan,
  • Sohbet etmeyi seven, konuştuğunda insanların ilgi odağı olan,
  • İlgilendiği konularda uzman olarak kabul edilen, tavsiyesine, fikirlerine güvenilen, danışılan,
  • Markaların ürün veya hizmetlerini daha piyasaya çıkmadan denemekten zevk alan, denediği markalar hakkında yorumve eleştiri yapmayı seven,
  • Üretici firmalara sesini duyurup pazarlama stratejilerine yön vermek isteyen,
  • Dinamik, heyecanlı ve proaktif davranmayı seven,
  • Dünyayı, Türkiye’yi ve yakın çevresini yakından takip eden, öğrenmeyi ve keşfetmeyi seven, yaşamdan zevk almasını bilen,
  • Yeni fikirler üretmeye ve bunları insanlarla tartışmaya meraklı,
  • Uzmanlık alanıyla ilgili bilgi ve fikirlerini paylaşmayı seven, insanlara tavsiye vermekten ve yardımcı olmaktan kaçınmayan,
  • Fikirleriyle insanları etkileyebilen ve harekete geçirebilen,
  • İnternet, televizyon, radyo, gazeteve dergileri günübirlik takip ederek, uzmanlık alanına giren konularda bilgilerini sürekli güncel tutan,
  • Yeni bilgileri kendi eleştiri süzgeçlerinden geçirmeden kabul etmeyen, sorgulamayı seven,
  • Eleştirilerinin düzeyli ve yapıcı olmasına özen gösteren,
  • Beğendiği ya da beğenmediği bir konuyu, sözlü ya da yazılı olarak insanlarla paylaşmaktan çekinmeyen, MÜHİM FİKİRLİ kişilerdir.
Övünmek gibi olmasın burayı okuduktan sonra kendimden çok şey bularak hemen ben de kayıt oldum. Sistem şöyle işliyor:

1-Kayıt oluyorsunuz
2-Kendinizle ilgili bilgileri veriyorsunuz, ilgi alanlarınız, hoşlandığınız şeyler, kampanya e-postlarını almak istediğiniz konuları seçiyorsunuz.
3-Size e-posta göndermeye başlıyorlar. Korkmayın spamcı değiller:)
4-Gelen e-postalarda ilginizi çeken bir kampanya olursa "tamamen kendi isteğinizle" katılıyorsunuz.
5-Size seçtiğiniz kampanya ile ilgili bir kargo yolluyorlar. İçinde henüz piyasaya çıkmamış bir ürün ve bununla ilgili anlatırken kullanabileceğiniz ek destek materyalleri var. Ayrıca ürünle ilgili başkalarının bilmediği ufak hikayeler vs. de oluyormuş. 
6-Siz bu ürünü deniyorsunuz. Ve objektif olarak görüşlerinizi paylaşıyorsunuz. Sizden bekledikleri ürünün reklamını yapmanız değil. Ürünle ilgili samimi görüşünüzü insanlarla paylaşmanız. 
7-Sonra ürünü kimlerle paylaştığınızı, neler anlattığınızı, nasıl tepkiler aldığınızı gösteren bir rapor doldurup siteye yolluyorsunuz ve onlar da ürün sahibi firmayla paylaşıyorlar. Böyle firma kullanıcıların samimi yorumları sayesinde ürün üstünde değişiklik yapabiliyor veya kampanyalarını şekillendirebiliyor.
8-Bu arada doldurduğunuz anketler, yolladığınız raporların ayrıntı ve objektiflik seviyesine göre size puan veriyorlar ve biriken puanlarınızla sitenin ödül sisteminden hediyeler seçebiliyorsunuz.

BÖYLE bir de blogları var, çok aktif değiller ama ara sıra bişeyler karalamışlar:)

Bence bu bir devrim. Hem de çift taraflı bir devrim. Neden diyecek olursanız firmalar açısından kullanıcı yorumuna bu kadar önem verilmesi açısından, kullanıcılar açısından da sıradan insanların milyon dolarlık firmaların pazarlama kampanyalarında bu kadar etkin rol alabilmesi açısından...Düşünün ki bir leke çıkarıcı gönderdiler ve denediniz, vaat ettikleri sonuçları alamadınız. Bunu samimi olarak paylaştınız ve firma ürünü piyasaya sunmadan formülü geliştirme kararı aldı...5 yıl önce söyleseler gülerdik herhalde...

Bakın bu olay o kadar ileri noktalara geliyor ki eğer objektif ve ayrıntılı raporlar vermeyi adet haline getirirseniz zaman içerisinde iş teklifi almanız bile mümkün...Ayrıca bakın Çağan Irmak'ın son filmi Prensesin Uykusu"'nu eleştirmenlerden bile önce izleyen birisi BURADA ne yazıyor:
"Fikrimühim ekibini, -yine bir ilki gerçekleştirerek- filmin galasına eleştirmenler ve alışıldık simalardan evvel, biz fikrimühimleri davet etmelerinden ötürü kutlarım. Orijinal bir fikir."

Sanırım sistemi ve artık ne kadar önem verildiğini anladınız...Benim niye FikriMühim olduğuma gelecek olursak tabi ki siteden punalarımla alacağım bedava traş makinesinin derdinde değilim, benim gözüm daha yükseklerde ;) Daha dün gece kaydoldum, ondan daha hiçbir kampanyalarına katılmadım ama sistem oldukça adil ve başarılı görünüyor, hadi rastgele....

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder